Vragen of opmerkingen?
Stel nu hier uw vraag en u krijgt zo spoedig mogelijk antwoord.
PERSBERICHT van het Duits Verkeersbureau Duitsland heeft zijn koppositie als hét Europese land voor stedentrips en culturele reizen in 2023 duidelijk bevestigd. Een divers en kwalitatief hoogwaardig aanbod voldoet aan de vraag van verschillende doelgroepen. Na evaluatie van internationale onderzoeken ziet de Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT) het grootste potentieel voor verder herstel van het Duitse incoming-toerisme in het stedelijk toerisme in 2024. Petra Hedorfer, bestuursvoorzitter van de DZT: "Duitsland heeft zich stevig gevestigd als de nummer één op het gebied van citytrips en culturele bestemmingen voor wereldwijde reizen onder Europeanen. Volgens IPK International waren 11,1 miljoen van de 46,5 miljoen reizen van Europeanen naar Duitsland in 2022 stedentrips en 3,8 miljoen rondreizen. Volgens voorspellingen van verschillende marktonderzoeksinstituten en onze eigen schattingen kan het Duitse incoming-toerisme in 2024 terugkeren naar de recordcijfers van 2019." Vergeleken met dezelfde periode vorig jaar blijft de belangstelling voor stedentrips hoog, vertonen cultuur- en rondreizen een stijgende trend, terwijl de vraag naar zon, zee en strand iets afneemt. "In 2024 stemmen we onze wereldwijde themacampagnes 'Kunst- en cultuurland Duitsland' en 'UNESCO-werelderfgoed' hierop af en richten we ons op de 250e geboortedag van Caspar David Friedrich, het 35-jarig jubileum van de val van de Berlijnse Muur en de gaststeden van het EK en Chemnitz als culturele hoofdstad van Europa 2025", aldus Hedorfer. Groeiend incoming-toerisme: steden maken
een inhaalslag in 2023 Nederland derde plaats voor stedentrips
in Duitsland Het brede aanbod aan culturele activiteiten in Duitsland is veel populairder bij citytrippers dan bij toeristen in Duitsland als geheel. De Qualitätsmonitor Deutschland-Tourismus laat vooral significante verschillen zien voor bezoek aan bezienswaardigheden, musea/tentoonstellingen en stadsrondleidingen. 'Stay a little bit longer' in de stad en
op het platteland Extra mogelijkheden door open
data-toepassingen Open data leveren ook de technologische basis voor de implementatie van AI-ondersteunde toepassingen en diensten. Zo kunnen bezoekersstromen worden gereguleerd en beter worden beheerd en kan het gebruik van vervoer worden geoptimaliseerd. Zo leveren ze een effectieve bijdrage aan klimaat- en milieuvriendelijk reizen en verbeteren ze tegelijkertijd de bezoekerservaring in de kwaliteitsbestemming Smart City. In deze context ontstaan verdere vooruitzichten voor de ontwikkeling van nieuwe bedrijfsmodellen voor start-ups. De stad van de toekomst als bestemming Deze campagne bestaat uit de themaclusters Design.Culture.Travel, History.Culture.Travel, Wine.Culture.Travel en Music.Culture.Travel en is gericht op potentiële toeristen uit leefmilieus die affiniteit hebben met stedentrips naar Duitsland. Het toeristische aanbod voor de clusters spreekt deze doelgroepen expliciet aan. Meer Info: www.germany.travel |
Stel nu hier uw vraag en u krijgt zo spoedig mogelijk antwoord.