BOEKEN OF VRAGEN? 06 50 50 50 76

Duitsland. Verrassend veel vakantie.

< Naar vorige pagina

Algemeen beleid

BERICHT betreffende lopende en nieuwe boekingen en het Coronavirus (Covid-19 en nieuwe varianten).

UPDATE per 27 juli 2021

Er zijn nieuwe regels van kracht. U leest het op nederlandwereldwijd.nl 
Dit zijn de meest recente regels die het Ministerie op haar website heeft staan

UPDATE per 23 juli 2021

Per 27 juli geldt voor vakantie in Duitsland het volgende:

Niet-gevaccineerde Nederlanders moeten bij aankomst in Duitsland in quarantaine en zijn verplicht direct naar hun verblijfplaats te gaan. Reizigers die geen vaccinatie- of herstelbewijs hebben, moeten zich tien dagen isoleren. De quarantaineperiode kan met een nieuwe negatieve coronatest na vijf dagen worden beëindigd. De quarantaineplicht geldt ook voor kinderen vanaf zes jaar, ook al zijn er nog geen vaccinaties voor kinderen onder twaalf te krijgen.

Nederlanders die wel gevaccineerd zijn dienen als ze de grens oversteken een negatieve testuitslag of een vaccinatie- of herstelbewijs kunnen laten zien. 

Iedere Nederlander die in Duitsland op vakantie gaat dient zich vooraf, digitaal te registreren. Het online-registratieformulier vindt u hier.

Informatie over de inreisvoorwaarden naar Duitsland staan op:

nederlandwereldwijd.nl   Ook op de site van de ANWB: Coronamaatregelen Duitsland 

Houdt er rekening mee dat, zoals reeds per de vorige update gemeld, dat nu uitsluitend de annuleringsvoorwaarden van de ARV gelden. 

De voorwaarden vindt u hier


_____________________________________________________________________________________________


UP DATE per 16 juni 2021

Nu Duitsland niet langer 'code oranje' heeft en er weer op vakantie kan worden gegaan naar Duitsland, is de onderstaande garantieregeling per 16 juni 2021 niet meer van kracht. 
Houdt er rekening mee dat nu uitsluitend de annuleringsvoorwaarden van de ARV gelden. 
De voorwaarden vindt u hier.


Informatie over de inreisvoorwaarden naar Duitsland staan op:

nederlandwereldwijd.nl 

_________________________________________________________________________


Vroegere - inmiddels vervallen - meldingen:


CORONA - REGELING

Beste mevrouw, meneer,

We bevinden ons nog steeds in een uitzonderlijke situatie; daar hoeven wij u niet al te veel over te zeggen. De televisie, kranten en sociale media staan nog steeds bol over deze bizarre tijden als het gevolg van het Coronavirus (Covid-19 en nieuwe varianten). Ook dat er nog steeds offers gebracht moeten worden is duidelijk. Voor onze klanten hebben wij gezocht naar een voor alle partijen zo passend mogelijke regeling: voor u als huurder, voor de verhuurders en voor ons zelf.
Daar we te maken hebben met een situatie van overmacht, waarbij nauwelijks een beroep gedaan kan worden op enige verzekering en de ARV  [Algemene (Reis-) Voorwaarden] niet voorzien in een teruggave van reeds betaalde reissommen, hebben wij, als uitzondering in deze crisissituatie, een oplossing gevonden waarbij zo min mogelijk ingeleverd wordt. Wat dit inhoudt leest u hier.

LET OP. U kunt van deze gunstige voorwaarden gebruik maken indien de aankomstdatum van uw boeking valt tussen 1 januari 2021 en 1 september 2021. Later in het jaar bekijken we opnieuw de situatie en wat mogelijk is. Uiteraard zullen wij trachten steeds zo spoedig mogelijk te actualiseren; voorgaande publicaties zijn daarmee overruled. De garantieregeling is onderdeel van ARV, die onverminderd van kracht blijft. 

Wanneer kunt u geen beroep doen op onze regeling? Indien u annuleert i.v.m. een gedekte gebeurtenis op een reis- en/of annuleringsverzekering, zoals ziekte, ongeval etc., dan heeft uw verzekering voorrang op onze regeling. Daarvoor heeft u van ons een annuleringsnota nodig. Deze nota vraagt u bij ons aan tegelijk met uw annulering. U ontvangt in dat geval van ons geen voucher, noch een terugbetaling. Let op. Indien u nog niet de gehele nota voldaan heeft, dient u ons ook het nog onbetaalde deel te voldoen; uiterlijk op de op de boekingsbevestiging/nota vermelde betalingsdatum ‘tweede termijn’. 

“Ik wens iedereen een goede gezondheid!"
Hans Lugten
Eigenaar/directeur
hans.lugten@vivalditravel.nl


Hieronder volgt de tekst zoals deze op onze website stond in 2020:

Algemeen beleid inzake Corona

BERICHT betreffende lopende boekingen en het Coronavirus (Covid-19)

Beste mevrouw, meneer,

We bevinden ons in een uitzonderlijke situatie; daar hoeven wij u niet al te veel over te zeggen. De televisie, kranten en sociale media staan bol over deze bizarre tijd als het gevolg van het Coronavirus (Covid-19). Ook dat er offers gebracht moeten worden is ook duidelijk.
Voor onze klanten hebben wij gezocht naar een voor alle partijen zo passend mogelijke regeling: voor u als huurder, voor de verhuurders en voor ons zelf.
Daar we te maken hebben met een situatie van overmacht, waarbij nauwelijks een beroep gedaan kan worden op enige verzekering en de 
ARV  [Algemene (Reis-) Voorwaarden] niet voorzien in een teruggave van reeds betaalde reissommen, hebben wij, als uitzondering in deze crisissituatie, een oplossing gevonden waarbij zo min mogelijk ingeleverd wordt. Wat houdt dit in?

Wij bieden u voor uw lopende boeking(en) de keuze aan uit twee annuleringsmogelijkheden:

1VOUCHER. U annuleert uw boeking, maar wenst een voucher. U verkrijgt daarmee een tegoed gelijk aan uw (aan)betaling minus dossierkosten ad. € 15,-. Boekingskosten vallen er buiten, die worden niet vergoed Het tegoed kunt gebruiken als (aan)betaling op uw volgende boeking van een VIVALDI Travel-huisje, voor welke periode en woning dan ook; u bent daar geheel vrij in. Het tegoed blijft onbeperkt geldig, en, indien gewenst, mag u het tegoed ook aan iemand anders overdragen. Het voucher krijgt een uniek nummer en is uiteraard maar één keer te gebruiken. Belangrijk: de waardevoucher is niet in te wisselen voor contanten.

of

2. GROOTSTE DEEL (AAN)BETALING TERUG. U annuleert uw reis en wenst geld terug. Conform de ARV kost u dit minimaal 25% (kan zelfs oplopen tot 100%) van de huursom, vermeerderd met dossierkosten. Hoewel niet verplicht, zijn wij, gezien de huidige situatie, bereid de annuleringsvoorwaarden zeer soepel toe te passen. Indien u geen voucher wenst maar liever geld terug wilt, zullen wij slechts 15% van de huursom + € 15,- dossierkosten berekenen; boekingskosten vallen er buiten, die worden niet vergoed

LET OP. U kunt van deze gunstige voorwaarden gebruik maken indien de aankomstdatum van uw lopende boeking valt tussen dd-mm-jjjj en dd-mm-jjjj. Steeds per periode van een week vooruit bekijken we opnieuw de situatie en zullen wij dit bericht op deze website, zo nodig, actualiseren; voorgaande publicaties zijn daarmee overruled. In ieder geval zullen wij van onze zijde trachten u steeds zo tijdig mogelijk te informeren. Indien de aankomstdatum van uw boeking na genoemde datum valt, dan is deze regeling (nog) niet van kracht. Wilt u toch annuleren? Ook dan zijn de annuleringsvoorwaarden van de ARV onverminderd van kracht. 

Wanneer kunt u geen beroep doen op onze regeling? Indien u annuleert i.v.m. een gedekte gebeurtenis op een reis- en/of annuleringsverzekering, zoals ziekte, ongeval etc., dan heeft uw verzekering voorrang op onze regeling. Daarvoor heeft u van ons een annuleringsnota nodig. Deze nota vraagt u bij ons aan tegelijk met uw annulering. U ontvangt in dat geval van ons geen voucher, noch een terugbetaling. Let op. Indien u nog niet de gehele nota voldaan heeft, dient u ons ook het nog onbetaalde deel te voldoen; uiterlijk op de op de boekingsbevestiging/nota vermelde betalingsdatum ‘tweede termijn’. 

“Ik wens iedereen een goede gezondheid!"
Hans Lugten
Eigenaar/directeur
hans.lugten@vivalditravel.nl

 



Vragen of opmerkingen?

Stel nu hier uw vraag en u krijgt zo spoedig mogelijk antwoord.